نویسندگان : جیمز کالینز و جری پوراس
چرا آن را بخوانیم؟
به اعتقاد نویسندگان این کتاب، شرکتهایی که از موفقیت مستمر بهرهمند هستند، ارزشها و اهداف محوری ای دارند که ثابت میمانند ولی استراتژیها و روشهای کاری آنها به شکلی پایانناپذیر تغییر میکنند تا خود را با دنیای متغیر پیرامون وفق دهند. این کتاب نمایانگر اهمیت توسعه و دستیابی به مجموعهای از اصول راهنما و شناسایی ویژگیهای اامی برای دستیابی به سازمانی بزرگ و دایماً در حال پیشرفت است.
شروع
ارزشهای موجود در بطن کسب و کار و شرکتها مهم هستند و بسیاری از شرکتها مدتها است که اهمیت در اختیار داشتن مجموعهای از اصول راهنما را درک کردهاند.
سازمانهایی که از اصول راهنمای قوی برخوردار هستند، توانستهاند از رقبای خود پیشی بگیرند.
ارزشهای محوری برای موفقیت سازمانها اامی هستند و باعث میشوند که شرکت در سطحی فعالیت کند که بتواند به اهداف استراتژیک خود دست یابد. چنین ارزشهایی تغییر نمیکنند هر چند که استراتژیها و روشهای اجرای آنها خود مستعد تغییر هستند.
ایدئولوژی محوری مؤید آن است که شرکت در چه مرحلهای قرار دارد و اصلاً چرا وجود دارد. این امر مکمل شرایط آینده است و نشان میدهد که شرکت قصد دارد به کجا برسد. هر گونه نگرش اثربخشی باید دربرگیرنده ایدئولوژی محوری سازمان باشد.
چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ (قسمت دوم)
محوری ,اصول ,تغییر ,شرکت ,استراتژیها ,دستیابی ,که شرکت ,از اصول ,شرکت در ,است که ,که از
درباره این سایت